Klasik eğitimin dışında olan eğitim anlayışımızla, öğrencilerimizin temel dersler haricinde tüm zekâ türlerinin ve yeteneklerinin desteklenmesi, geliştirilmesi ve yeni ilgi alanları edinmeleri amacındayız. Bu sebeple temel dersler dışındaki eğitim programlarımızı Çoklu Zekâ Kuramı doğrultusunda, destekledikleri zekâ türüne göre belirlemekteyiz.
Dil, bir ders değil, alışkanlıklar bütünüdür. Bu nedenle, temel prensibimiz dil öğretimi değil, dil edinimidir.
Yabancı Dil derslerimiz alanında başarılı uzman öğretmenlerimiz tarafından uygulanan Audio-Lingual (İşitsel-Dilsel), Audiovisual (İşitsel-Görsel), Eclectik (Seçmeli) ve Natural (Doğal) Yöntemler ile desteklenmektedir. Böylece öğrencilerimiz yabancı dilleri ders olarak görmekten çok bir kültür olarak benimserler.
Anasınıfından itibaren yoğun ve uygulamalı bir şekilde İngilizce dil eğitimi alan öğrencilerimiz, İlkokul 2. Sınıf itibariyle ikinci yabancı dil olarak İspanyolca öğrenmektedir.
İNGİLİZCE
Cambridge English: Young Learners (YLE) Sınavları
YLE Sınavları Uluslararası geçerliliği olan ve 130 farklı ülkede 2700 merkez tarafından uygulanan, 3 milyonun üzerinde öğrencinin girdiği sınavlardır. Yedi ile on iki yaşları arasındaki İngilizce dil eğitimi alan çocukların İngilizce dil becerilerini değerlendirmek için tasarlanmış olan Cambridge English: Young Learners (YLE) sınavları, çocukların İngilizce dil eğitimi gelişimlerinin izlenerek çalışmaya teşvik edildiği üç değerlendirme seviyesinde yapılır (Starters, Movers ve Flyers).
Young Learners Sınavları (Starters-Movers-Flyers) 7 – 12 yaş arası İngilizce öğrenimi gören çocuklara yönelik olarak sınav tekniği öğretme ve seviye tespit amacıyla tasarlanmış geniş kapsamlı sınavlardır. Öğrencilerimiz, aşağıda belirtilen sınıf seviyelerinden itibaren ilgili sınavlara tabi tutulmaktadır.
2. Sınıf : Staters
3. Sınıf : Starters-Movers
4. Sınıf : Movers-Flyers (A1 Seviyesi)
Cambridge English: Young Learners (YLE) Sınavları Neden Önemli?
Çocuklarımız bu sınavlardan aldıkları başarı puanı neticesinde “University of Cambridge and International Collages” ortak projesi kapsamında Dünya çapında geçerliliği olan İngilizce dil yeterliliğini ispatlayan sertifikaları almaya hak kazanmaktadır. Bu sertifikalardan birini alan öğrenci, dünyanın herhangi bir eğitim kurumunda veya mesleki alanlarda İngilizce seviyesini belgeleyebilmektedir.
Anasınıfından itibaren yoğun ve uygulamalı bir şekilde İngilizce dil eğitimi alan öğrencilerimiz, İlkokul 3. Sınıf itibariyle ikinci yabancı dil olarak Almanca öğrenmektedir.
ALMANCA
•İlkokul 3. sınıftan itibaren her sınıf için haftalık 2 saatten oluşan aktif ve didaktik yollar izlenerek hazırlanmış Almanca eğitim programımız ile öğrencilerimiz iletişim kurarken kendilerini doğal bir şekilde ifade edebileceklerdir.
•Amacımız; öğrencilerimizin erken yaşta ikinci bir dil edinmeleri, farklı bir dilin varlığını ve o dile ait coğrafyaların kültürünü öğrenerek öncelikle öğrencilerimize yeni bakış açılası sağlamaktır.
•Eğitime yeni bir yaklaşım getiren çoklu zekâ kuramı ile öğrencilerimiz; Almanca derslerinde dinamik etkinlikler yaparak yeni dili hayatlarına kolayca adapte edebileceklerdir.
•Tekerlemeler, şiirler, oyunlar, şarkılar, öykü dinleme gibi ders içi etkinlikler ile öğrencilerin telaffuz, tonlama ve akıcılık gibi becerilerini destekleyerek; drama, dans gibi oyunlar ve etkinliklerle yılsonu gösterilerimizde de görülebilecektir.
Neden Almanca?
•Almanca dünyada en çok ülkede resmi dil olarak kullanılan 2. dil olarak kabul edilir.
•Başlangıçta Almanca ve devamında İngilizce olmak üzere iki yabancı dil eğitimi veren Özel Vadi Okulları'nda yabancı dil programı, öğrencilerimizin her iki yabancı dili hem günlük hayattaki yapısı ile öğrenmelerini; hem de akademik ve bilimsel araştırmalarda en aktif düzeyde kullanmalarını sağlamaya yönelik hazırlanmıştır.
Okulumuzda Abaci Mental Aritmetik ile işbirliği içerisinde mental aritmetik dersleri vermekteyiz.
ABAKÜS VE MENTAL ARİTMETİK NEDİR?
4 ile 14 yaş arası çocuklar için uygun olan Mental Aritmetik, abaküsün zihinden dört işlem için kullanılmasına denir. Bu eğitim metodunda temel matematik olan toplama, çarpma, bölme ve çıkarma işlemleri için kullanılan abaküsle hesap yapabilme kabiliyeti kazandırılır. Sonrasında ise duyu, algı ve hafıza sayesinde beyni bir abaküs gibi kullanma konusunda eğitim verilir. İşte Abaküs ve Mental Aritmetik ile kast edilen budur. Bu yöntemle çocuğunuzun, hesaplama yeteneklerinin ne kadar çok geliştiğini görecek, cevaba ulaşma süresine inanamayacaksınız. Hatta hesap makinesinden daha hızlı hesap yapabildiğini göreceksiniz. Abaci ile Mental Aritmetik yöntemi hesaplama yeteneğini geliştirme konusunda dünyanın en gelişmiş ve kabul görmüş yöntemlerinden birisidir.
UYGULANAN YÖNTEM NEDİR?
Önce sayısal işlemlerde abaküs kullanımının öğrenilmesi ile başlayan program, bir süre sonra abaküsün kaldırılması ile sürer ve öğrenciler işlemleri çok hızlı bir şekilde tamamen zihinden yapmayı öğrenirler. Aslında abaküsün görüntüsü zihinlerine yerleşmiştir ve hesapları yaparken sanki ellerinin altında abaküs varmış gibi parmaklarını hareket ettirirler. Öğrencilerin beyinlerinde bilgisayarlardaki gibi algoritma oluşmuştur yani çok işlevsel bir yerde en kısa yolu, üstelik hızlıca, bulma karmaşası kalkmıştır.
Beynin her iki lobunda gelişimini hızlandıran Abaci Mental Aritmetik programıyla çocuklarda geliştirilen zihinsel beceriler;
•Zekâ düzeyini arttırmakta,
•Beynin her iki lobununda çalışmasını sağlayarak çocukların beyinlerinin kullanılabilir kapasitelerini arttırmakta,
•Konsantrasyonu ve odaklanmayı kuvvetlendirmekte,
•Dikkati yoğunlaştırmakta,
• Hafıza güçlerini ve anlama yeteneklerini kuvvetlendirmekte
• Hızlı öğrenme becerilerini geliştirmekte
•Sayılarla oyuncak gibi oynayabilen çocuklarımızın özgüven duygusu da gelişmektedir.
Okulumuzda anasınıfından itibaren tüm sınıflarımızın seviyelerine göre, sorgulamalı ve uygulamalı yönteme uygun olarak alanında uzman öğretmenlerimiz tarafından hazırlanmış, haftalık gerçekleştirilen Küçük Kâşifler atölyemizde, öğrencilerimizle çevresel ve bilimsel çalışmalar yapıyoruz.
Çocuk Yogası
Yayın ve İletişim
Öğrencilerin kötü alışkanlıklar edinmelerine engel olarak, daha çok kitap okumalarına yönlendiren satranç oyunun öğrencilerin Görsel-Uzaysal, Mantıksal-Matematiksel ve Kişiye Dönük zekâları desteklediği bilinmektedir. Bununla yanında satranç öğrencilerin, dikkatlerini geliştirerek odaklanmalarını sağlamakla birlikte konulara karşı şüpheci yaklaşımı benimsetir, onları ezberci zihniyetten arındırır.
Bale eğitimi klasik müzik eşliğinde yapılan bir danstır. Bu sebeple öğrencinin müzik kulağının gelişmesine olanak sağlarken, Müziksel zekâsını destekler. Bale eğitiminde vücut uzatılarak çalışılır. Bu durum çocuğun kas yapısının düzgün bir şekilde gelişmesine yardımcı olur. Böylece Bedensel-Kinestetik zekâ türünün de geliştirilmesine olanak sağlar.
Öğrencilerimiz Görsel-Uzaysal zekâyı destekleyen Sanat – Tasarım derslerinde yaratıcılıklarını ve iletişim becerilerini arttırırken, aynı zamanda üç boyutlu düşünebilme kabiliyeti de kazanırlar.