Öğrencilerin belli bir konuda bir anlayış yaratmak için kendi deneyimlerini kullandıkları bir öğrenme yaklaşımıdır. Öğretmen ise, öğrencilerin bilgiyi anlamlı bir biçimde yapılandırmasına rehberlik eden kişi olarak kabul edilir. Bilginin transferi ve yeniden yapılanması söz konusudur. Bilgi konu anlarına bağlı olarak değil, bireylerin yarattığı ve ifade ettiği şekilde yapılandırılarak var olur. Vadi Koleji’nde öğrencilerin daha çok düşünmeyi, anlamayı, kendi öğrenmelerinden sorumlu olmayı ve kendi davranışlarını kontrol etmeyi öğrenmeleri gerektiği temel prensip olarak öne çıkmaktadır. Okulumuzda uygulanan eğitim- öğretim süreci düşünen, yargılayan, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Öğretme-öğrenme sürecinde öğrencilerimiz hem düşünme becerilerini geliştirir hem de yeni düşünme becerisi kazanırlar.